corona info

Het groepskamperen gaat door, maar zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben zitten daar een heleboel maatregelen aan.
Wij, van het Spelderholt, zijn heel hard bezig om het kamperen voor jullie mogelijk te maken mét deze maatregelen.
Maar er zijn nog een paar maren, die we zo snel mogelijk hopen te kunnen beantwoorden of oplossen. Wat we wel alvast kunnen vertellen is het volgende.

Dixi's
Hudo’s zijn dit jaar niet toegestaan, dat betekent dat we met dixi’s moeten werken.
Die dixi’s betekenen voor jullie een opslag op het gebruikelijke kampgeld. We hebben aan de hand van de gereserveerde aantallen een grove berekening gemaakt voor de zogenoemde “dixi”-toeslag.
Wij verwachten dat deze ongeveer € 1,- per persoon per nacht zal worden, dit komt bovenop de gebruikelijke € 2,- per persoon per nacht.
We hebben helaas nog niet van alle groepen antwoord gekregen op het inventarisatieformulier, dus dit kan nog veranderen.
Daarom hebben wij als terrein besloten, dat het bedrag niet hoger zal worden dan € 1,50 per persoon per nacht.
Mocht het zijn dat er door meer afzeggingen het bedrag hoger uit zal vallen, dan zijn die kosten voor ons.

Aankomst en vertrek
En dan de aankomst en vertrek. Jullie begrijpen dat dit volgens een strak tijdsschema geregeld moet worden.
Zoals wij het nu zien, is het mogelijk dat jullie gewoon van zaterdag tot zaterdag kunnen kamperen, maar dat kan niet zonder jullie inzet.
Het zal er als volgt gaan uitzien:

  • Jeugdleden worden afgezet op de Kiss en Ride. Per groep is daar een half uur de tijd voor, die tijd is kort, zeker als je van ver komt, maar op een andere manier kunnen we het niet realiseren.
  • We verwachten dat er 1 leiding bij de K+R staat om de jeugdleden op te vangen, als iedereen er is kunnen jullie in één keer naar het terrein lopen.Houd er dus rekening mee dat de jeugdleden hun bagage óf in één keer naar het terrein kunnen dragen óf dat hun bagage al bij het materiaal is ingepakt. De K+R zal waarschijnlijk aan het begin van de onverharde weg, de weikamperweg, naar het terrein zijn. Daar kunnen ouders makkelijk doorrijden. Hier komt later meer informatie over.
  • De leiding en het materiaal kan via de Koudebergweg naar het terrein komen. Daar krijgen jullie een plek aangewezen waar jullie kunnen laden en lossen. Ook zal de looproute van en naar het terrein duidelijk gemaakt worden.
  • Voor het laden en lossen krijgen jullie 1 tot 1,5 uur de tijd. Zorg ervoor dat na die tijd alle spullen op jullie eigen terrein zijn, want daarna is de volgende groep aan de beurt. De snelste en handigste manier om dit te doen is al het materiaal en de bagage in aanhangers mee te nemen, die kunnen afgekoppeld worden en in zn geheel naar het terrein worden geduwd. In het inventarisatieformulier vragen we ook of jullie liever met of zonder jeugdleden willen laden en lossen. We gaan proberen zoveel mogelijk aan jullie wensen te voldoen, houd er echter rekening mee dat het anders kan lopen.

Hygiëne
Daarnaast is hygiëne heel belangrijk dit jaar. Wij hebben op het terrein maar 3 tappunten. Deze kranen mogen echt alleen gebruikt worden als tappunten.
Water mag met maximaal twee personen (jeugd en/of leiding) gehaald worden. Houd er rekening mee dat je heel veel water moet halen.
Zorg dus voor voldoende jerrycan’s, maar denk ook na of je een karretje of kruiwagen mee kan nemen.
Wij hebben op het terrein maar 3 kruiwagens en deze willen we zo min mogelijk van bubbel laten wisselen.
Jullie zullen zelf moeten zorgen voor de hygiëne binnen jullie bubbel. Dit houdt ook in dat jullie zelf verantwoordelijk zijn voor het schoonmaken en -houden van jullie dixi’s.
Zorg dus dat jullie voldoende schoonmaakmiddelen mee hebben. Ook toiletpapier moet je zelf verzorgen.

Looproutes en afzetten terrein
Op het terrein worden alle looproutes zoveel en duidelijk mogelijk aangegeven door middel van gekleurde vlaggenlijntjes.
We willen jullie vragen om jullie eigen bubbel af te zetten. Bij ons is het gebruikelijk dat we de terreinen aanpassen aan de groep, we hebben geen vaste grenzen.
Dit gebeurt altijd op aanwijzing van de kampstaf. Dit zal dus niet veranderen dit jaar, maar hierdoor kunnen wij van te voren de terreinen niet afzetten.
Dus vragen we jullie zelf touw, vlaggetjes of afzetlint mee te nemen. Je hoeft niet rondom je bubbel alles af te zetten. Als het maar duidelijk is waar de grenzen zijn van jullie
bubbel. Uiteraard gebeurt dit in overleg met de kampstaf.

We gaan ons best doen om uiterlijk zaterdag 27 juni alle groepen de laatste details, zoals de tijdssloten voor aankomst en vertrek, te mailen.
We begrijpen dat dit laat is, zeker voor de groepen die 4 juli aankomen, maar het is belangrijk dat de schema’s kloppen en daar hebben we ook de tijd voor nodig.

We begrijpen ook dat er voor jullie misschien nog heel veel vragen zijn, mail gerust. We proberen zoveel en snel mogelijk antwoord te geven.

Met vriendelijke groet,

Rianne Roosen
Reserveringen Spelderholt