Terrein en omgeving

Tussen Ede, Arnhem en Apeldoorn ligt Hoenderloo. Hoenderloo ligt in het zuidelijk deel van de Veluwe en ligt midden in de natuur met prachtige natuurgebieden als Het Nationale Park De Hoge Veluwe en het Deelerwoud in de nabijheid. Het dorp is zeer toeristisch ingesteld met veel campings, bungalow-/recreatieparken, restaurants en hotels. In Hoenderloo vind je de ingang tot 5500 hectare bos, heide en stuifzand die een natuurpark vormen van werkelijk internationale allure: Het Nationale Park De Hoge Veluwe.

Even buiten Hoenderloo, in het gelijknamige bosgebied, ligt het labelterrein van Scouting: "Spelderholt'. Dit terrein is zeer geschikt voor het pure kamperen en scoutingactiviteiten, zoals fiets- en voettochten, sluip- en bosspelen. Er is een tweedaagse hike mogelijk naar scoutinglabelterrein 'De Vrijenberg' te Loenen, waarbij de overnachting aldaar gratis is. Dowload hier de tweedaagse hike.

'Spelderholt' is 14 ha groot en ingedeeld in zeven groepsterreinen, waarvan er per week max. 5 á 6 (afhankelijk van de grootte van de groepen) worden bezet. Door begroeiing met loof- en naaldhout en de hoogteverschillen in het terrein heeft iedere groep z'n privacy.

foto welkom